kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱

خواندنی از ورزش 

 
 
*سید مناف‌ هاشمی دبیر کمیته ملی المپیک در مورد اینکه آیا ورزش ایران تاکنون سهمیه وایلدکارت را برای المپیک پاریس گرفته است؟ گفت: وایلدکارت جودو هنوز محقق نشده است. در مورد نفر دوم سنگنوردی در حال تلاش هستند اما فکر نمی‌کنم سهمیه وایلدکارت بگیریم چون علیپور سهمیه گرفته است. در مورد شنا امیدواری بیشتر است و ظرف همین هفته یا هفته آینده به ما اعلام می‌شود. ما تاکنون ۳۷ سهمیه داریم و فکر می‌کنیم ۲ تا ۴ چهار نفر از دوومیدانی و یک نفر از شنا اضافه می‌شوند. در کل فکر می‌کنم بین ۱۳ تا ۱۴ فدراسیون و حدود ۴۱ تا ۴۲ ورزشکار و حدود ۷۵ نفر کادر سرپرستی و کادرفنی در المپیک حضور داشته باشند. 
* هفته پایانی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ به پایان رسید و چهره هشت تیم برای حضور در مرحله یک‌چهارم نهائی مشخص شد. تیم ملی والیبال ایران با دو برد در رده پانزدهم قرار گرفت و این در حالی است که ترکیه تنها تیمی بود که ضعیف‌تر از تیم ملی ایران نتیجه گرفت و در رده شانزدهم جای گرفت ولی هر دو تیم در لیگ ملت‌ها باقی خواهند ماند و تیمی امسال سقوط نخواهد کرد. دو پیروزی تیم ملی والیبال برابر آمریکا و هلند باعث شد تا ملی‌پوشان در هفته سوم طعم برد در لیگ ملت‌ها را بچشند و باعث امیدواری برای سال بعد شوند. اما در پایان دور مقدماتی ایران دو بازیکن در جمع برترین‌ها داشت که آرمان صالحی در بخش دریافت‌کننده و امین اسماعیل‌نژاد در دو بخش مهاجمان و امتیازآورترین‌ها در این فهرست قرار گرفته‌اند.
* تیم ملی تکواندو در دو گروه بانوان و آقایان با حضور شش تکواندوکار صبح دوشنبه عازم فرانسه شد تا در کمپ تمرینی به میزبانی شهر میزبان المپیک حضور پیدا کند. این کمپ تمرینی با حضور تکواندوکاران مطرح چند کشور و تکواندوکاران المپیکی ایران به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد. مبینا نعمت‌زاده، ناهید کیانی، مهران برخورداری و آرین سلیمی نمایندگان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در این اردو به تمرین خواهند پرداخت.
* با توجه به استعفای محسن معزی‌فر از سمت سرپرستی سازمان لیگ بسکتبال ایران، میثم علی‌پور به عنوان سرپرست جدید سازمان لیگ و جانشین معزی‌فر منصوب شد. محسن معزی‌فر اکنون سرپرست دبیری فدراسیون بسکتبال را نیز بر عهده دارد.